Datalager
Sammanfattning
Datalagret sköter sig själv, och vi hämtar data från Fortnox varje natt, men vid behov kan du synka när du vill, se nedan.
Överst ser du de räkenskapsår som finns med status över den data som hämtats för respektive år från Fortnox. Nedanför ser du en logg över synkningen och den används främst för att felsöka om något går fel.
Åtkomst
Admin
Navigationsfältet
- Frågetecknet kan du klicka på för att se denna hjälpsida.
- Företagsnamnet (Test 863 WOCC)
- Modulnamnet
- Knappen "SYNKA" kan du klicka på för att synka nu, och då kommer det ske en hämtning av data inom 2 minuter.
- I menyn till höger om "SYNKA" knappen så kan du välja om du vill koppla om Fortnox. Du kan behöva koppla om Fortnox om något kring integrationen har ändrats eller om något fel har inträffat. Statusen på integrationen visas i loggen nederst på sidan och om det inträffar några fel så framgår det där.
Räkenskapsår - Lista

Period
Klicka på period för att ändra inställningarna för räkenskapsåret.
Ska synkas
Det är endast de räkenskapsår där "Ska synkas" är i checkat som hämtas från Fortnox. Första synkningen hämtar vi 5 år tillbaka. Om du vill hämta data för ett räkenskapsår som inte hämtats kan du alltid checka i "Ska synkas" och då kommer data för det räkenskapsåret att hämtas vid nästa synkning.
Färdig synkat
"Färdig synkat" sätts automatiskt vid varje synkning. Om räkenskapsårets slut är längre än 6 månader sen så sätts det till "Färdig synktat". Om "Färdig synkat" är i checkat som kommer räkenskapsåret inte hämtas vid nästa synkning. Om du vill hämta data på nytt för ett räkenskapsår så får du checka ur "Färdig synkat" för det räkenskapsåret, då kommer data att hämtas på nytt vid nästa synkning.
Senast synkat
Information om när senaste synkningen skedde. Färgen indikerar hur länge sen det skedde.
Hanterad
Information om det har skett någon förändring på året, sk=skapat och up=uppdaterat. Färgen indikerar hur länge sen det skedde.
Logg över Synkning

Om ett fel uppstår så framgår det i kolumnen "Fel beskrivning", det kan exempelvis vara en rättighetsinställning i Fortnox. Om du behöver hjälp så ta en skärmdump och mejla till vår support.